C.B. MOLINA DEL SEGURA 75 - C.B SUECA 71

El resultat final no ens indica el que passà dissabte a Molina, líder de la categoria, que necessità d'un esforç "extra" per a guanyar el partit. Després d'uns minuts de domini local, els suecans semblava que encara no havien entrat en joc, on al minut 6 el resultat era de 16-5, vingué la reacció del C.B,Sueca, que amb un parciial de 0-7 es posaven a 4 punts, gràcies al domini del rebot i una millor defensa; i a partit d'ahir començaren els "extres", ja que la taula no anotà un tir lliure de Josep Santamatilde (les protestes suecanes no serviren per a res) i acabà el primer quaert amb un 18-12. Al segon quart el C.B Sueca aconseguí igualar el paritit al minut 5 :25-25, però la reacció local, amb un recital de triples (tots són grans llançadors) deixaren el resultat en 36-29. Després del descans, foren els suecans els que estiguern encertats en els triples i en 4 minuts ja havien igualat el partit: 44-44, igualtat que es mantingué fins arribar a un 55-53 a falta de l'últim quart. Els últims 10 minuts foren emocionant i tngueren un final "lamentable", ja que després d'una gran defensa suecana que axfixiava els anotadors locals, aconseguí posar-se per davant i mantenir diferències de 5 punts (62-67 m.6, 54-69, m7), fins arribar a l'úlktim minut, on les deficiències d'un pavelló de primera (no funcionava cap senyal acústica que indicara les incidències del partit, finals de possessió, de quart, faltes, canvis, final de paritt), també influïren.A falta de 4 segons, segons constava en el marcador electrònic, el resultat era de 69-71 favorable al Sueca; falla el segon tir lliure Ximo, jugador suecà, un jugador local agafa el baló, poc després li passa el baló al seu millor jugador, 15, que ha de driblar dos jugadors suecans, abans de creuar la pista, es dirigeix cap a la línia de 3 punts i sona un xiulet, el de l'àrbitre ( a tot això el marcador ja s'havia acabat i anava descomptan la pròrroga ,Un dels àrbitres assenyala falta i dos tirs en contra del C.B.Sueca; a partir d'ahi, entrenador suecà protesta per tal que consulten la taula i rep una tècnica (dos tirs més). Indignats i ... un altre jugador rep una altra tècnica. Total 6 tirs que llança i que encistellà i després... S'ha acabat el partit. (amb dos jugadors més expulsats fora de temps). El resultat final ja se sap: 75 - 71.

Jugaren: Alberto Bolufer (13), Carles Serrano (11), Javi Ortells (13), Raül Matoses (17), Andreu Romera (3), Ximo Galán (10), Josep Santamatilde (2), Carlos Franco (2), Gedas Paulukas.

La cròncia vista des de Molina (per ser objectius):
El Pabellón Serrerías sigue siendo talismán para el primer equipo del Molina Basket

Los de Javier Aguilar solventaron el partido, con el reloj a cero, gracias a 6 tiros libres anotados por David Costa en un final polémico y que acabó con un jugador

valenciano expulsado y la señalización de una falta técnica al entrenador visitante.
Los molinenses se presentaban con muchas dudas a este partido, sobre todo en el juego interior, ya que Jorge Morán era baja por motivos personales y Pedro Manzano, cumplía su último partido de sanción. Además, Juan Carlos Soler arrastraba durante toda la semana molestias que le privaron de saltar en el quinteto inicial, en favor de Pedro Castaño, que junto a Mateo, Costa, Dani Martinez y Ureña lo componían.

A todo trapo comenzaban los locales, que gracias a una buena serie de lanzamientos exteriores, provocaban el tiempo muerto de Néstor Gadea con el marcador en 11-3. Sin embargo, la prematura segunda falta de Ureña y la acumulación también de su sustituto Javi Aracil y del propio Castaño, debilitaban la lucha bajo los tableros por parte azul y Basquet Sueca comenzó la remontada. Por el primer cuarto se pasó con 18-13 y hacia el minuto 13, la igualada ya era efectiva (20-20). La entrada nuevamente de Ureña a la pista fue un soplo de aire fresco para el MB. El de Almagro se salió en la primera parte, anotando casi todo lo que lanzaba. Con 39-31 los equipos alcanzaban el tunel de vestuarios.

Los valencianos volvieron a dejar patente que no habían venido a Molina de visita y de la mano de Matoses, Serrano, Bolufer,... salieron convencidos de poder darle la vuelta al choque. En el minuto 25, volvían a empatar, esta vez a 44, y ya en el último cuarto, adquirieron ventajas de 4 o 5 puntos, que pusieron contra las cuerdas al mismísimo líder. Con 5 puntos abajo para los molinenses (64-69), un triple de David Costa en contraataque a falta de 1 minuto, fue clave en el devenir del encuentro.

Con 67-70, Molina no logra sacar nada positivo en su ataque, donde necesitaba un triple y el rebote va a parar a manos de los visitantes, que con el partido ya prácticamente en el bolsillo, rifan un balón que recupera Costa, provocando dos tiros libres a falta de 5 segundos. Anota los dos y hay tiempo muerto. Tras el saque, Molina Basket comete falta. Sueca anota el primero pero falla el segundo. El rebote lo captura Ureña que pasa rápido a Costa y este avanza hasta el campo rival donde es objeto de falta al límite de que finalice el partido, cuando se disponía a lanzar de 3 puntos, aunque los árbitros estiman que la falta había sido anterior y por lo tanto solo eran 2 tiros libres. Aquí se forma el verdadero lío. El entrenador visitante protesta airadamente indicando que se había consumido el tiempo antes de que se cometiese la falta, y además, el jugador número 14 es descalificado por protestas y dirigirse a la grada, perdiendo la opción segura de prórroga que al menos tenían. El resultado es desastroso para el Basquet Sueca, que se ve castigado con 6 tiros libres, con el tiempo a cero. Los locales están en las manos de Costa. Necesitan 3 de los 6, y el capitán los anota todos, estando espectacular en los últimos minutos.

Lamentar la lesión en la rodilla de Mateo Alajarín en el último cuarto, al intentar llegar a un tiro del equipo rival. Esperamos que se quede solo en un susto.

https://lh4.googleusercontent.com/-Y6ok0BovM7k/TrXMXEEqFyI/AAAAAAAADrw/O...